29 August 2012

Skidač laka za nokte

Priča o nezi, održavanju i mazanju noktiju ne može proći bez spominjanja i sredstva za uklanjanje laka za nokte. Retko koja od nas je imala sreću da odmah naiđe na savršen skidač, a mnoge su imale nesreću da im loš skidač isuši nokte i/ili zanoktice, izazove listanje noktiju ili nešto slično. Volela bih da predstavim nekoliko skidača sa kojima sam u proteklih godinu dana imala iskustvo.

No, pre nego što pređem na same proizvode, rekla bih nešto o samom skidanju laka. Pre svega, nisu mi jasne one koje se žale na to da im skidač razmrlja lak po prstima. To nije problem skidača već one ili stavljaju suviše proizvoda na vatu pa on curi zajedno sa rastvorenim lakom i ostavlja tragove na mestima sa kojih je teško ukloniti ih ili trljaju levo-desno, gore-dole po noktima, time razmazujući lak po prstima i zanokticama. Dakle, vatu ne treba natopiti nego navlažiti skidačem, a zatim njome ne treba trljati po noktu već je treba prisloniti uz koren nokta, pritisnuti nekoliko sekundi i povući ka slobodnoj ivici nokta. Tako se prsti neće umazati. Neko voli da uzme veći komad vate i da njime skida lak sve dok se vata ne uprlja, neko voli da otkine više manjih, tj. po jedno parče za svaki nokat. Ja spadam u ove druge. Taj se metod, uz uvijanje vrhova prstiju u aluminijumsku foliju, koristi i za brzo skidanje šljokica sa noktiju.

preuzeto sa sajta http://www.mazbeautyland.nl

Čist aceton je u poslednje vreme bio moj omiljeni skidač laka za nokte, isključivo zbog mirisa, odnosno njegove (kratko)trajnosti. Mada miris acetona jeste jak i oštar, on ipak vetri veoma brzo, što nije slučaj uvek sa parfimisanim skidačima. Negativna strana je što isušuje nokte. Loodieloodieloodie je dala recept i video uputstvo za spravljanje skidača na bazi acetona i glicerina. Aceton se može naći u različitim pakovanjima. U Pharmacity apotekama 50 ml košta oko 75 dinara, a 1 l u farbarama košta oko 500 dinara.

Constance Carroll Nail Polish Remover Pack of 6
izvor/source

Constance Carroll ima acetonski skidač laka koji sadrži i neka sredstva za negu u sebi. Davno sam ga koristila pa se ne sećam sastava. Pamtim da mu je miris bio veoma oštar i da je bočica imala širok otvor pa je bilo lako prosuti ga. S druge strane, ovo je bio veoma dobar skidač koji nije mi nije isušivao ni nokte ni zanoktice. Može se naći u Merkatoru i Rodi. Košta oko 150 dinara.

preuzeto sa sajta http://www.lilly.rs

Velnea ljubičasti skidač sam kupila zato što je bio na popustu, a zanimalo me je pakovanje sa pumpicom. On mi spada u kategoriju "nit smrdi nit miriše". Ne isušuje nokte (vidljivo) i ne ostavlja masni trag, ali miris mu je neprijatan jer se miris acetona meša mirisom parfema (veštački miris jorgovana). Treba da se drži duže na noktima da bi rastvorio lak. Uzela sam ga zbog pakovanja sa pumpicom, ali meni je ili zapao feleričan komad ili se proizvođač odlučio svesno za pumpice koje ne valjaju. Meni se skidač između dve upotreba uvek "peo" i zadržavao u prostoru između donjeg dela poklopca i tasića koji se pritiska. Vidljivih pukotina nema pa ne znam kako uspe tu da završi. Bilo bi mi jasno da se zadrži na tasiću, ali ne i da se zavuče ovde gde se zavuče.

preuzeto sa sajta http://www.lilly.rs

Lilly u svojoj ponudi ima tri vrste skidača - aceton, acetonski uljani i bezacetonski skidač. Isprobala sam sva tri i imam veoma jasan stav prema svakom. Aceton (narandžasta etiketa) je običan aceton i tu nema mnogo mudrovanja. Jeftiniji je nego u apoteci. Uljani skidač (zelena etiketa) sadrži aceton. Ne isušuje nokte, odlično skida lak i ostavlja veoma masan trag koji možete utrljati u zanoktice ili ukloniti temeljnim pranjem ruku. Bezacetonski skidač je najgori skidač koji sam imala nesreću da koristim. Miris mu je veoma oštar i uopšte nije tačno ono što piše na sajtu - da ne isušuje nokte i ne ostavlja bele tragove. Naprotiv, veoma je agresivan i napravio mi je haos od zanoktica (popucale su mi na dva prsta). Ne bih ga preporučila ni najgorem neprijatelju.

preuzeto sa sajta http://www.depilshop.rs

Daplex uljani skidač laka sadrži aceton i može se nabaviti u Depil Medic shop-u. Ima veoma snažan, neprijatan veštački miris kokosa. Koncentracija acetona je prilično visoka što se vidi i po brzini kojom razgrađuje lak i po belom tragu koji ostavlja za sobom na noktima. Ricinusovo ulje je tu čisto da posle skidanja laka moram da perem ruke - samo mi je mastilo nokte i zanoktice, nije ih negovalo. Pakovanje od 100 ml košta 80 dinara, od 250 ml 210 dinara, a od 1 l 500 dinara. Pakovanje od 250 ml ima mali, ali ne premali otvor na vrhu što ga čini zgodnim za doziranje.

preuzeto sa sajta http://www.depilshop.rs

Ovo je poslednji skidač koji sam nabavila i nemam nameru da ga menjam. Činjenica da sam kupila litarsko pakovanje govori sama za sebe. Mada na boci piše aceton, u pitanju je mešavina acetona, alkohola i glicerina. Miris je oštar, acetonski i brzo izvetri. Skidač je odličan, brzo skida lak, ne ostavlja beli trag, isušene ili umašćene nokte ili zanoktice. Posle njega odmah mogu da mažem lak. Pakovanje od 250 ml košta 200 dinara, a 1 l košta 450 dinara. Litarska boca nema nikakav dozer na grliću već ima samo veliki otvor, što je nezgodno ukoliko ga ne presipate u neku drugu bočicu (što sam ja, prirodno, uradila).

18 comments:

  1. Glasam za zeleni Lilly! Zaboravila sam da napravim zalihu pa sam u zadnje vreme koristila plavi Afroditin (ok), plavi Ebelin (gadnog li mirisa!) i Daliju breskvu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čula sam generalno da ti Ebelin nisu dobri.

      Delete
  2. Ja koristim narandzasti Lilly-jev. Probala sam dosta, ali mi on ipak najbolje skida lak i ne masti nokte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa da - to je običan aceton. Mislim da sa time čovek ne može da pogreši.

      Delete
  3. Meni su Ebelin isusivali nokte, Velnea bez acetona takodje ali manje, a sad sam se vratila na Lilijev zeleni i uopste mi ne isusuje, a skida najbolje od svih koje sam koristila. Samo ja ipak dobro isperem ruke posle skidanja laka, ne utrlajavam nista, ipak ima acetona u sebi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aceton ispari. Problem su ovi bezacetonski koji sadrže ko zna šta.

      Delete
  4. evo ovde cu prepisati:
    MEK, AQUA, ISOPROPYL ALCOHOL, POLYSORBATE 20, BENZOPHENONE-3, PARFUM,, COMMIPHORA MURRHA EXTRACT, CI 16035.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dakle to je roze Deborah skidač.

      Tu je glavni rastvarač metil etil keton, što razlikuje ovaj skidač od drugih bezacetonskih koji obično sadrže etil i/ili butil acetat. Spada u ketone, kao i aceton. Deluje sporije od acetona, čime se izlaganje njegovim isparenjima produžava. Rekla bih da, ako ti odgovara, nastaviš da ga koristiš, ali u dobro provetrenoj prostoriji. Ne znam za drugi skidač dostupan kod nas koji je na bazi MEK-a.

      Delete
    2. Uglavnom dobar je ili ne ? Mislim jel moze da se kaze da je bolji od ostalih koji nisu na bazi MEK-a?
      Sto se mirisa tice, mogu slobodno da kazem da je dosta slabiji od ostalih skidaca i da doslovno ne gusi (naravno, ima miris kao i ostali, ali ne onaj sto davi). Ne isusuje nokte, blag je, jedino mu je mana mozda cena, oko 400din za 120ml.
      Na Jasminu kazu: Sredstvo za skidanje laka s mirisom vanile. Ne sadrži aceton i ne izaziva alergije. Idealan za krhke nokte. Uklanja sve tragove laka, ali pri tom ne isušuje nokte i ne čini ih slabijim. Formulisan s ekstraktima mirišljave smole koji imaju hidratantna i regenerativna svojstva.

      Delete
    3. Ne bih znala da li je bolji ili gori jer nikada nisam isprobala skidač na bazi MEK-a. Ja čvrsto verujem u aceton sa glicerinom tako da je malo verovatno da ću ovaj skidač ikada probati, posebno s obzirom na cenu.

      Delete
    4. Upravu si. Nije ni meni bas potaman kad dajem 400din za aceton :D kada bih nasla zamenu za njega, vrlo rado bih ga menjala, alI za sada sta je tu je.

      Delete
    5. A jesi li probala neki blaži acetonski skidač poput Zoya Remove+ ili ovog Daplex u koji se ja maltene kunem? :D

      Delete
    6. nisam. Gde mogu njih da nadjem?

      Delete
    7. Zoya u UltraSunu i njihovim distributivnim centrima, a Daplex u Depil Medic Shopu.

      Delete
    8. Aj mi samo ostavi link koji je to tacno aceton u depilmedic, sad bas gledam. I hvala ti uglavnom, javicu se kada probam i ovaj, pa da sumiramo utiske :D

      Delete
    9. Nemam sada link, ali to je ovaj zeleni, poslednji u članku. Postoji u dva pakovanja (litar i 1/4 litra), ali isti je proizvod.

      Delete

Hvala vam što ste izdvojili vreme da pogledate moje slike, pročitate članak i što želite da podelite sa mnom i drugima svoje mišljenje. Molim vas da mi ne ostavljate linkove ka svojim blogovima, sajtovima, slikama kučića i mačića i ostalim lepotama. Sama ću kliknuti na vaš profil ako mi ostavite smislen ili zanimljiv komentar, a komentare sa linkovima tretiram kao spam.

Thank you for taking time to look at my photos, read the article and share your opinion on the subject. Plese, don't link to your websites, blogs, puppy and kitty pictures and other stuff in comments. I'll check out your profile on my own as long as you leave a sensible or interesting comment and I'll treat comments with links as spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...