20 December 2014

Popravka zacepljenog nokta


Već neko vreme sam želela da pokažem kako se snalazim kada mi se nokat zacepi, ali na svu sreću to mi se dugo nije desilo ili mi se nokat zacepljivao na mestu gde mi je lakše da ga skratim nego da ga popravljam. No sada mi je nokat na palcu napukao na živom delu, što može biti veoma bolno, ali savršeno za ovu demonstraciju. Sigurno svi znate za metod sa filter papirom (kesicom od čaja) i ovo što ja radim je veoma slično, ali umesto filter papira zahteva trake od fiberglasa. Potreban mi je i superlepak, makaze, štapić za manikir i turpije.

I've wanted to do a post about what I do when I get a split in my nail, but fortunately it's been some time since this has happened to me or it would happen in a place where it is easier for me to take down the length. But recently I got quite a bad split on my thumb nail below free edge, which can be painful, but is perfect for this demo. You probably all know about tea bag method and what I do is very similar, but instead of tea bag I use fiberglass strips. I also need superglue, manicure stick, scissors and nail files.


Ovde možete videti kako mi se nokat zalomio. Nokti su mi bili sveže manazani u momentu kada sam ga zacepila i moram reći da mi se nije skidao Dance Legend koji sam stavila. Uz dobar nadlak (Cult Nails Wicked Fast) nisam imala problema sa zakačinjanjem, ali svakako sam morala u nekom trenutku da se pozabavim ovim problemom. Prvo sam morala da skinem lak. Trudila sam se što je moguće bolje da mi se on ne zavuče u pukotinu. Nisam sasvim uspela u tome, ali pošto će mi nokti ionako biti namazani to meni ne predstavlja problem. Dakle, popravku počinjemo sa čistom osnovom. Možete blago isturpijati površinu nokta kako bi se lepak bolje vezao, ali ja volim posle otprilike nedelju dana da skinem zakrpu i po potrebi ponovim proces, tako da ne turpijam nokatnu ploču.

You can see the split I have here. My nails were freshly painted when it happened and I have to say I didn't want to remove the Dance Legend I wore. I didn't have any issues with snags thanks to a good top coat (Cult Nails Wicked Fast), but I had to deal with this issue at some point. First I had to remove the polish. I tried hard not to get any polish in the split, but I didn't quite make it. Fortunately I don't mind that much because I intended to keep my nails painted anyhow. The point is, we start with clean surface. You can buff your nail a bit if you want to get better grip, but I like to remove my patch after about a week and repeat the process if needed, so I don't buff my nails.


Trake od fiberglasa se koriste za ojačavanje i popravljanje prirodnih noktiju. Kod nas se prodaju na mestima koja drže opremu za salone (Nail Line, Ultra Sun, Unitech). Postoje u dve verzije - kao duge trake koje možete seći po potrebi i u vidu već isečenih presvlaka za nokte. I jedne i druge obično imaju lepak sa jedne strane kako bi se lako postavile na nokat. Moj izbor je traka koju sama mogu da sečem. Zašto traka a ne filter papir? Trake su tkane i lakše se prilagođavaju krivinama prirodnog nokta, što nije uvek slučaj sa filter papirom. Takođe propuštaju mnogo više lepka i zbog toga cela površina ostaje tanja i zahteva manje turpijanja kako bi se krpljeni deo izjednačio sa prirodnim noktom. Za popravku volim da prekrijem ceo nokat, a ne samo zacepljeni deo, za šta mi je filter papir nedovoljno fleksibilan. Fiberglas postaje skoro sasvim bezbojan te daje prilično prirodan izgled noktu, što znači da ne morate nužno da popravku kamuflirate lakom.

Fiberglass overlays are used to fix and strengthen natural nails. They are available in pre-cut wraps or as long strips you can cut and shape as you like. Both versions usually have some sort of adhesive on one side that helps securing them on nail. My choice is long strip. Why do I prefer fiberglass to tea bag? Fiberglass strips are woven and they adjust to curves of nails much better than filter paper. They also let much more glue pass through them, keeping the entire surface much thinner and needing less filing in order to even out the surface. I also prefer to cover my entire nail, not just the split, and filter paper is too inflexible for that. Fiberglass turns clear once you glue it on, which gives more natural look and you don't need to paint over it to cover it up.


Traku treba iseći prema obliku nokta, što ja očigledno nisam uradila. Nije greška ako to ne učinite, ali je lakše ako ne morate naknadno da je sečete. Veoma je važno ne dodirivati traku prstima jer je tkanje retko i lako se može poremetiti, a može se i zaprljati. Umesto prstiju za skidanje trake sa papira i nameštanje na nokat možete koristiti parče lepljive trake (ja sam koristila izolirku, a na kraju članka imate video koji pokazuje još jedan kreativan način). Namestite traku skoro uz eponihijum, ali ostavite malo prostora. Pazite da trakom u potpunosti pokrijete zacepljeni deo, a ako vam je kao meni sa bočne strane slobodno pustite traku da pređe malo preko ivice (ja sam ostavila oko 1 mm trake preko bočne ivice). Nanesite malu količinu superlepka preko trake i štapićem ga rasporedite tanko po noktu, pazeći da vam se ne slije u zanoktice. Podvrnite višak trake sa strane tako da potpuno obuhvata rascep na noktu. Pustite lepak da se dobro osuši. Možete koristiti lepak za nokte, ali i on je po sastavu cijanoakrilat, tj superlepak.

You should cut the wrap to fit your nail, which I obviously haven't done. It isn't a mistake if you don't do it, but it is easier to do if before than to cut excess afterwards. It is important not to touch the fiberglass with your fingers because you can disrupt the weave and get it dirty. Use sticky tape instead to peel the fiberglass of backing and to place it on the nail (I have used insulating tape and at the end of this article you can find a clip that shows another creative method). Place the strip on your nail nearly up to the eponychium, but leaving some space between them. Make sure that the wrap is covering entire split and if you have split on a side, like I do, let the wrap come a bit over the edge (I have left about 1 mm). Apply just a small amount of superglue over the wrap and use manicure stick to spread it over entire nail, making sure not to get it into cuticle area. Fold the strip you have left on the side so that the entire split is enveloped. Let the glue dry. You can use nail glue instead, but it is also cyanoacrylate, same as superglue.


Ukoliko želite da potpuno sakrijete traku dodajte još jedan sloj lepka. Moji nokti su suviše elastični i debeli slojevi lepka mi pucaju na noktima te kod mene možete nazreti tkanje. Kada se lepak u potpunosti osuši isecite višak trake. Ukoliko ste prekrivali ceo nokat treba samo malo da ispolirate zakrpu, vodeći računa da je ne preturpijate. Proverite da li su sve površine glatke i gotovi ste. Ovakve zakrpe se bezbedno skidaju folija metodom. Nemojte ih turpijati niti guliti sa noktiju. Samo natopite vatu acetonom, stavite na nokat, umotajte u staniol i sačekajte pet-deset minuta. Ukoliko se za to vreme ne odvoji u potpunosti samo ponovite postupak sa vatom i folijom. Ovako popravljen nokat može da stoji i do četiri nedelje ukoliko ne lakirate nokte često, odnosno ukoliko ne skidate lak često.

If you want to completely disguise the wrap add another coat of glue. My nails are too elastic and thick coat of glue would crack, so I decided to stop at only one coat of glue and you can still see the weave of fiberglass strip. When glue is completely dry cut the excess fiberglass. If you did a full nail overlay you can just buff the patch a bit, making sure not to overbuff it. Check if all the surfaces are smooth and you're done. This patch can be safely removed with foil. Don't file or pick it off. Just soak a piece of cotton wool with acetone, place it on the nail, wrap in aluminum foil and wait for 5-10 minutes. If it doesn't come of entirely just redo the foil process. The patch can hold on for up to four weeks unless you paint your nail often, actually if you don't use remover very often.

22 comments:

  1. Baš je dobra fora! Nikad nisam pomišljala da lepim ceo nokat, obično samo zaštitim pukotinu i predeo oko nje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja sam tako radila dok sam koristila filter vrećicu. Sada lepim ceo nokat jer tako bolje drži, a ne moram da se zamaram turpijanjem.

      Delete
  2. Ovo je odlično, skoro da se i ne primećuje zakrpa. Koje turpije si koristila?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uglavnom koristim Crisnail turpije finoće od 240 do 4000.

      Delete
  3. Odličan post! Ja svoje nisam nikad ljepila, nemam strpljenja, ako je pukao, odoše svi :) Ali mi se zna dogodit da napukne baš duboko, dobro je znati ovakav proces. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja ih obično skratim kada mogu, ali ovom prilikom je pukotina na nezgodnom mestu i tada moram da lepim.

      Delete
  4. Nisam čula ni da postoji ovako nešto, a kamoli koristila! Vrlo zanimljivo, mislim da ću kupiti ove trake kad budem naletela na neku radnju koja ih drži.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako ti znači, ja sam ove kupila u tržnom centru u Balkanskoj, u nekoj radnjici koja drži frizerski materijal.

      Delete
  5. bas sam danas iz sve snage udarila malim prstom i pukao mi je nokat :( rekoh taman nisam procitala post :D imam ovu traku od fiberglasa odavno (iz depil shopa) ali sam pokusala da je koristim poput vrecice, tj da lepim samo pukotinu i malo okolo sto nije licilo ni na sta jer mi se sva rasparala... nisam razumela kako da je skinem i namestim na nokat pomocu lepljive trake?
    dalje ova treca slika, nokat ti je ovako gladak samo od super lepka? deluje kao da je baza namazana kako je fino glatko posebno ivice nokta savrseno uklonjen visak trake

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pogledaj klip, tu Elen koristi ovu sredinu šablona, ali isti je princip i da koristiš običnu lepljivu traku - isečeš parče trake (ne predugačko), zalepiš na jedan kraj fiberglas trake i tako rukuješ njime, a da ne dodiruješ sam fiberglas.
      Na trećoj slici (gde još nije isečena traka) imam samo superlepak. Na četvrtoj sam ispolirala sve, ali nemam bazu. Sam superlepak se sasvim lepo i lako obrađuje, posebno ako se lepi ceo nokat. Nadam se da ćeš uspeti da popraviš nokat. Javi kako je prošlo ili pitaj ako ima još nekih nejasnoća.

      Delete
    2. ukljucen mi je add block pa nisam ni primetila bila video, sad kapiram :) kad sam skinula lak videla sam da je prakticno 3/4 nokta zacepljeno i da mozda nece ni uspeti sve ovo, ali sve proslo uspesno. :)
      isekla sam traku malcice sire nego sto treba i namucila sam se da odstranim visak jer je svakako i lepak dosao na taj deo pa se zalepilo za prst... onda sam acetonom morala te ivice da skidam tj da topim lepak pa da seckam. obavezno ostre makazice :D znaci sve kao sto pise samo sto bolje isecete traku unapred to ce vam biti laksi zivot posle. sve u svemu hvala puno za ovaj post, kesica caja sad deluje potpuno amaterski u odnosu na ovo :)

      Delete
    3. Drago mi je da si uspela da središ nokat, posebno sa tako velikim zacepljenjem. Nadam se da će ti zakrpa dobro držati, ali svakako ti savetujem čim ti izraste preko živog dela da skratiš taj nokat jer ne verujem da će fiberglas moći dugo da izdrži stres kome je slobodna ivica nokta svakodnevno izložena.

      Delete
    4. Evo da se javim opet sa krajnjim utiskom:) Pre neki dan mi je sve sa nokta samo spalo. Da podsetim meni se zacepilo 3/4 nokta, ne samo malcice kako obicno biva. Naime primetila sam da je pocelo da se odlepljuje i kao samo da operem kosu pa cu da popravim sto nije bila dobra ideja ocigledno... Posto je mesec dana proslo nokat je prerastao zivi deo ali meni bilo zao da ga skracujem jer prvo mrzim svoje kratke nokte zbog kratke nokatne ploce, a i apsolutno se nije primecivalo da je ista radjeno na noktu. Tri puta sam ponavljala postupak posto ipak izrastak nokta posle nedelju dana bude previse vidljiv. Samo nisam menjala lak na tom noktu u medjuvremenu jer to poremeti sve pa sam se snalazila sa mazanjem razlicitih noktiju razlicitim lakovima jer mislim da bih poludela da sam mesec dana morala da trpim jedan isti. Za to vreme sam regularno obavljala kucne poslove i sam lak ne mrda kad je namazan preko svega ovoga.
      Ono sto mislim da jos treba napomenuti je da mi je povrsina nokta sada vidljivo isusena. Pretpostavljam da je to posledica lepka pa cu se vise pozabaviti negom.
      Sve u svemu udavila sam, ali se nadam da ce nekome koristiti ovo. Hvala puno na ovom postu i ideji. Mnogo izdrzljivije i efikasnije od drugih procedura.

      Delete
    5. Sigurno će tvoje iskustvo značiti drugima i hvala ti što si ga podelila.
      Verovatno ti nokat nije isušen od lepka kao takvog već zato što je na njemu stajala barijera koja nije dozvoljavala bilo kojoj hranljivoj supstanci da prodre. Sada samo pojačaj negu uljima i bićeš okej.

      Delete
  6. Do sada sam radila sa vrećicom od čaja i nisam bila zadovoljna.... Nadam se da ću pronaći negdje traku od fiberglasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako ne nađeš fiberglas traku, uzmi lanenu ili svilenu. Ista im je funkcija i isto se koriste, samo su lan i svila manje izdržljivi od fiberglasa.

      Delete
  7. ja sam ovo radila sa filterom ali mi nije dugo otrajalo a sam morala skratiti sve nokte :( i meni uknu na nezgodno mjesto i tada ih moram skratit dok se ne odlome još vise i ne odu u kozu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokušaj sa trakom (lan, svila ili fiberglas). Sigurno će ti držati bolje.

      Delete
  8. Imam jedno pitanje, ovom metodom samo produzavam trajanje nokta ili ga i zaceljujem tako da pukotina nestane posle nekog vremena? Imam malu pukotinu, ne preterano gadnu, ali je na živom delu nokta tako da mi je ovakva vrsta pomoci neophodna. :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nokat ne može da zaceli jer je u pitanju mrtvo tkivo. Ovako se samo omogućava da se zacepljeni deo ne odlomi, što je veoma važno kada je zacepljenje na živom delu nokta.

      Delete

Hvala vam što ste izdvojili vreme da pogledate moje slike, pročitate članak i što želite da podelite sa mnom i drugima svoje mišljenje. Molim vas da mi ne ostavljate linkove ka svojim blogovima, sajtovima, slikama kučića i mačića i ostalim lepotama. Sama ću kliknuti na vaš profil ako mi ostavite smislen ili zanimljiv komentar, a komentare sa linkovima tretiram kao spam.

Thank you for taking time to look at my photos, read the article and share your opinion on the subject. Plese, don't link to your websites, blogs, puppy and kitty pictures and other stuff in comments. I'll check out your profile on my own as long as you leave a sensible or interesting comment and I'll treat comments with links as spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...